Sommer, Sol & Søsætning

2. juni 2023 18:32 , af Allan Boye Menzel

Solen skinnede over Nørrekås havn, Fredag eftermiddag, da de fire nye Feva joller skulle navngives og søsættes.

Klubbens medlemmer, bestyrelse og sponsorer var mødt talstærkt op til dagens begivenhed, foran klubhuset, hvor de nye joller var opstillet og klargjort til navngivning og isøsætning.

Sponsorer var repræsenteret af Karen-Margrethe Hansen fra LAG Bornholm og Nikolaj Nexø Grønnegård fra Sydbank, desværre uden deltagelse fra sponsorerne Bornholmsbrand og PL Beton, som var forhindret.

Klubbens formand bød velkommen til alle tilstedeværende, og takkede sponsorerne for deres bidrag til købet af de nye joller. Han understregede også vigtigheden, af at klubben nu kunne tilbyde nuværende og kommende junior sejlere, spændende og sjove, sejladsoplevelser i moderne og effektive nye joller.

De fire nye Feva joller blev, efter fremsendte forslag til navne, døbt henholdsvis :  Bobbarækus, Bobbasina Krølle Bølle og Krølle Borra og på den måde mødes de underjordiske, fremadrettet med de Bornholmske junior sejlere i Rønne sejlklub.

Efter champagne dåb og søsætning, blev der serveret sodavand og hotdogs på sejlklubbens terrasse, til stor glæde for store og små.

Alt i alt var navngivning og søsætning af de fire nye Feva joller i Rønne sejlklub en rigtig positiv oplevelse for alle involverede.

De nye joller vil helt sikkert give medlemmerne nye og spændende udfordringer på vandet, og klubben kan således medvirke til at tilbyde spændende sejloplevelser.

På klubben og medlemmernes vegne sender vi en stor tak til alle der har været medvirkende til at få de nye joller i hus, frivillige og sponsorer.